Semak Kelayakan Pelaburan Ahli KWSP

Artikel kali ni saya nak kongsikan tentang kelebihan website KWSP. Online Calculator yang disediakan ialah seperti pengeluaran pembiayaan rumah, anggaran simpanan caruman & pelaburan melalui KWSP akaun 1 ke dalam Unit Trust.

Anda boleh semak sendiri kelayakan pengeluaran pelaburan ahli KWSP ke dalam Institusi Pengurusan Dana (IPD) yang dibenarkan. Mungkin ramai yang masih tidak tahu mengenai perkara ini. Anda boleh buat semakan di Website KWSP atau klik pada gambar dibawah.

Screen Shoot bagi Online Calculator di Website KWSP

Opppsss..... sebelum tu adalah lebih baik jika kalian mengaktifkan i-Akaun KWSP bagi memudahkan pengiraan bagi mengetahui status jumlah KWSP akaun 1 yang terkini. Semuanya hujung jari iaitu secara online . Anda boleh baca mengenainya Daftar i-Akaun.

Pihak KWSP sudah bagi kemudahan itu jadi kita manfaatkannya. Selamat mencuba.. Dah semak nanti bagitau hasilnya... Kelayakan untuk melabur wang KWSP anda ke Unit Trust minimum RM1,000.00. Boleh buat bagi setiap 3 bulan.

Lihat juga maklumat Kelayakan Pengeluaran Ahli KWSP. Ia juga ada menerangkan berkenaan pengiraan itu dibuat samada ada layak untuk membuat pelaburan atau sebaliknya.

Sebarang pertanyaan/berminat mengenai Pelaburan Ahli melalui Skim KWSP ni boleh hubungi saya Mr. Rudy - 019-232 5287

No comments: