Kajian Kes : Pilihan 1 atau Pilihan 2???

Artikel ni aku dapat daripada page kawan aku si Bro Hishamuddin. Just nak share dengan korang supaya mungkin menjadi pemangkin kepada anda untuk tingkatkan lagi wang simpanan persaraan anda. Cuba anda teliti kajian kes di bawah ni.. 


Pilihan di tangan anda yang menentukannya. Jadi bertindaklah sekarang agar masa depan anda lebih baik.. 

Base on my experience handle retirement investment portfolio client memberi pulangan yang berbaloi utk wang persaraan mereka. Kebanyakkannya invest since 2008 yang memberi pulangan sebanyak 80-100% telah aku jual dan masuk semula ke dalam EPF akaun mereka. Jika di nilaikan semula pulangan secara purata lebih kurang 25% setahun. Client puasati dengan prestasi pelaburan mereka dan aku pun bangga dapat berikan service dalam menguruskan wang persaraan mereka.

Jika anda merasakan wang persaraan anda yang ada di dalam KWSP/EPF tu cukup untuk sara kehidupan selepas bersara kelak maka anda abaikan saja kajian kes ini tetapi kepada anda yang merasakan wang persaraan yang bakal anda ada kelak tidak mencukupi maka ambil langkah segera. Anda mampu mengubahnya.. Insyaallah..

Baiklah, sebelum anda menghabiskan membaca artikel ini eloklah anda buat simple calculation atau boleh rujuk seperti dibawah:

Selepas umur 55 tahun anda mempunyai  RM319,558 hasil daripada simpanan KWSP. Purata jangka hayat seorang lelaki ialah 75 tahun manakala wanita adalah 78 tahun. Kita ambil kiraan mudah anda akan hidup selama 20 tahun lagi selepas bersara umur 55tahun... Bayangkan RM319,558 digunakan untuk 240bulan (20tahun), bermakna anda hanya boleh belanjakan wang persaraan anda sebanyak RM1331.49 sebulan. Itupun jika ada RM319,558 pada usia 55tahun tapi majoriti adalah kurang daripada jumlah itu. Anda fikir dan renung-renungkanlah.. Agar anda akan sedar bahawa pentingnya merancang dana persaraan anda kelak supaya ia cukup untuk menampung kos sara hidup dan lifestyle anda.

Artikel lain yang anda boleh rujuk seperti dibawah :


Ada banyak lagi artikel dalam blog ini yang boleh anda baca untuk memberi kesedaran kepada anda. 




DAPATKAN TEMUJANJI ANDA BERSAMA MR. RUDY SEGERA!!!
CALL/SMS Nama & Lokasi Anda ke 016-2658986

(Saya akan bantu anda. TQ)

1 comment:

Anonymous said...

ttt