Jom Kira Dividen & Bonus ASB Tahun 2011

Kali ni aku buat sedikit pengiraan menggunakan Microsoft Excel 2007 je. Nampak macam susah tapi bila aku menggunakan formula yang aku dapat daripada blog http://perjalananku.com hasil penulisan Bro M. Ruzaini. H bagi pengiraan Dividen dan Bonus wooowss... mudah je!!!.

Dibawah ini adalah hasil pengiraannya seperti yang telah aku lekatkan kat bawah ni...


Formula Pengiraan Dividen ASB

Kalo mengikut formula bagi pengiraan Dividen & Bonus ASB tu korang tengoklah sendiri samada di atas atau dibawah nun... Fahamkah??? Kalo tak faham korang kena fahamkan juga. Kalo tak memang korang tidak akan faham sampai bila-bila... gurau je. Ok baca teori Pengiraan Dividen & Bonus ASB kalo masih blurrr.....lepas tu sure faham!!!
 
Formula Pengiraan Bonus ASB

Aku ada buat sedikit contoh pengiraan dividen dan bonus mengikut kes-kes tertentu samada simpanan sekaligus / lump sum, simpanan tetap mahupun tidak tetap. Korang layanlah sendiri.






Aku rasa korang mesti nampak perbezaannya. Antaranya ialah simpanan tetap secara sekaligus atau lump sum adalah lebih besar peratusannya berbanding dengan simpanan tetap yang lain. Yang aku nampak la... xtau la apa yang korang nampak plak... ;-)

Nota Kaki Rudy : Korang fahamkan la yer... Ni baru masuk bab simpanan belum lagi pengiraan Loan ASB. Nanti aku post untuk pengiraan Loan ASB yer... Sharing is Caring. Jika ada kesilapan sila bagi teguran.

.

1 comment:

Qema Amaya said...

wahhhhh...masyukkk neh :)