Jom Kira Simpanan Anda... Online Saving Calculator!!!



KALKULATOR SIMPANAN MASA DEPAN ANDA
Simpanan Bulanan Anda?:
Tahun Anda Menyimpan? :
Kadar Pulangan Diterima?:


Dengan Kalkulator Simpanan anda akan tahu berapa banyak yang perlu disimpan. Apabila menabung untuk persaraan, percutian/melancong, beli rumah atau apa-apa pembelian yang besar, menggunakan kalkulator ini boleh membantu anda menentukan berapa banyak wang untuk menyimpan setiap bulan.  

Masukkan angka bulanan yang berlainan untuk melihat senario yang berbeza. Lihat bagaimana simpanan anda akan meningkat dengan menyimpan hanya sedikit lebih setiap bulan. Menggunakan angka-angka yang berbeza untuk mewujudkan senario yang berbeza dan lihat berapa cepat wang anda boleh tumbuh dalam masa. Oleh itu, cuba ini kalkulator simpanan PERCUMA hari ini!

Bagaimana nak guna Kalkulator Simpanan?


Kalkulator Simpanan membolehkan anda untuk masukkan input seperti berikut: 

1) Simpanan Bulanan 
2) Tahun Simpanan 
3) Kadar Faedah Diterima

Merancang Simpanan Bulanan

Merancang simpanan bulanan anda ke dalam akaun simpanan. Pilih satu jumlah yang sesuai dan dalam lingkungan bajet anda. Bagi simpanan jangka panjang, cuba untuk menyimpan sekurang-kurangnya RM100 setiap bulan. 

Seeloknya adalah 30% daripada pendapatan kita setiap bulan tetapi bergantung pada kemampuan anda. Gunakan konsep 30:70 iaitu 30% untuk disimpan manakala 70% untuk kegunaan wang saraan hidup setiap bulan.  

Lebih banyak menyimpan akan membantu anda mencapai matlamat dengan lebih cepat, jadi cuba untuk menyimpan lebih apabila anda boleh untuk melakukan. Juga satu tambahan RM100 sebulan boleh memberi impak yang besar kepada jumlah amaun simpanan anda kelak.

Tahun Menyimpan (Tempoh) 


Berapa lama tempoh masa anda hendak menyimpan bagi digunakan pada masa akan datang. Apabila merancang untuk persaraan, ini boleh menjadi sukar untuk menentukan, tetapi memberi ramalan terbaik anda. Untuk matlamat jarak dekat seperti pembayaran untuk rumah atau kereta, rangka masa akan menjadi lebih mudah untuk menjangkakannya.

Kadar Faedah Diterima 


Kadar faedah yang diterima adalah bergantung pada jenis simpanan/pelaburan itu dibuat. Jelas sekali, semakin tinggi kadar faedah, lebih cepat simpanan akan berkembang. Cuba untuk mencari kadar faedah tertinggi untuk membantu mencapai matlamat simpanan anda. 


Kadar faedah ke atas dana bersama akan berbeza-beza, tetapi penasihat kewangan anda boleh memberi anda anggaran kadar peratusan untuk dimasukkan berdasarkan prestasi masa lalu. Kerana ini perubahan kadar, gunakan kalkulator sekali lagi untuk mendapatkan anggaran yang lebih baik dimana wang tersebut akan meningkat dalam tempoh masa. 

Kadar faedah yang berubah-ubah, jadi ini kalkulator kewangan yang lebih baik digunakan untuk simpanan jangka pendek. Walau bagaimanapun, ia boleh memberikan idea umum untuk mencapai matlamat simpanan anda. Ini boleh dikira menggunakan kalkulator berasingan dan ditambahkan kepada nilai dari kalkulator simpanan. 

Apa yang anda tunggu?  

Kalkulator ini menjadi amat berguna untuk komuniti dalam talian yang cuba untuk mencapai matlamat simpanan.Jika anda berfikir kawan anda akan memerlukan kalkulator kewangan, kongsikan artikel ini di Facebook, Twitter, Digg, StumbleUpon dan laman media sosial popular yang lain dengan mudah. Cuba ini kalkulator simpanan Online PERCUMA hari ini dan mula menabung untuk masa depan!

Dapatkan khidmat rundingan dengan hubungi Mr. Rudy 019-2325287 bagi mendapatkan temujanji.

No comments: