Siapa kata orang kerja gomen tak banyak duit???

Alhamdulillah pada hari ini aku berjaya membantu seorang lagi untuk membuat pelan pendidikan anak dan persaraan. Sebenarnya masih ramai yang tidak sedar mengenai kebaikan memulakan penyimpanan/pelaburan awal. Baca artikel kepentingan menabung.

Mari aku nak tunjukkan bahawa sebenarnya ramai di kalangan client aku yang membuat simpanan/pelaburan secara tunai dan tetap setiap bulan adalah dikalangan kakitangan kerajaan. 

Pelaburan/simpanan tunai yang aku dapat daripada seorang client di Shah Alam. RM5000.00 dengan simpanan setiap bulan secara Direct Debit Instruction(DDI) sebanyak RM140.00 ke akaun pelaburan beliau di dalam Dana Unit Amanah Islamik. Nak tahu apa kebaikan menyimpan secara tetap ni dalam Ringgit Cost Averang (RCA).

Walaupun beliau mengambil skim pencen tapi beliau tetap buat simpanan. Kenapa??? Beliau maklumkan, bahawa wang pencen nanti belum tentu cukup nak tampung kehidupan pada 25 tahun akan datang. Lagipun beliau buat perancangan untuk pelan pendidikan anak dan persaraannya kelak. Persediaan awal adalah lebih baik.

Bukan apa, kita tidak pasti apa yang berlaku di masa depan jadi adalah lebih baik sekiranya perancangan persaraan untuk penyediaan tahun-tahun keemasan anda.
Sample of submission

Beliau juga turut menyimpan dalam Tabung Haji, melabur dalam EMAS dan lain-lain lagi bentuk pelaburan jangka masa panjang. Alasannya, pelbagaikan bentuk pelaburan yang ada supaya kita dapat menikmati keuntungan pada kadar yang seimbang bergantung pada tahap risiko penyimpanan atau pelaburan itu. Baca artikel dan survey profil risiko pelabur.

Bagus juga idea yang di gunakan oleh pelanggan aku ni katanya mudah saja, beliau nak rasa sana dapat sikit, sini dapat sikit pulangan hasil simpanan atau pelaburan tu. Jauh perancangan yang dia buat..Beliau maklumkan terbaca artikel daripada blog ini mengenai rancang dana persaraan sebelum umur 30 tahun.  SOLUTE WITH YOU!!!

Jika mengikut perkiraan aku memang kebanyakan kakitangan kerajaan memilih dengan berkhidmat dalam sektor kerajaan dengan skim pencen. Tapi tiada salahnya anda menyimpan walaupun pada kadar yang minimum. Bukankah itu lebih baik daripada tiada langsung. Lihat maklumat simpanan minimum melalui simpanan tunai.

SO, WHAT??? Ambil tindakkan anda sekarang. Hubungi Mr. Rudy 016-2658986 untuk temujanji bagi pelan persaraan mahupun pelan pendidikan anak-anak.


No comments: